Veelgestelde vragen ‘Red de Restaurants’ actie


Algemene vragen

Wat houdt Red de Restaurants actie in?

Het Red de Restaurants platform is een initiatief van HEERLIJK.nl. Deze actie is opgezet om zo snel mogelijk cashflow te genereren voor de restaurants, nu alle horeca de deuren heeft moeten sluiten. Draag de deelnemende restaurants een warm hart toe door een cadeaubon aan te schaffen. De cadeaubon is voor jou een tegoed die je kunt gebruiken zodra de maatregelen zijn opgeheven. Voor het restaurant betekent het directe omzet in de lade.

Wanneer is actie gestart?

De actie is gestart op 18 maart.

Hoe wordt omgegaan met mijn persoonsgegevens?

Red de Restaurants hecht waarden aan dat onze dienstverlening transparant, persoonlijk en betrouwbaar is. In dat kader vinden wij het belangrijk dat je precies weet welke persoonsgegevens we verzamelen en hoe deze gebruikt en gedeeld worden. Hier lees je dat op een overzichtelijke manier: www.redderestaurants.nl/privacystatement

Welke restaurants doen mee?

Op de homepage van www.redderestaurants.nl vind je een overzicht van alle deelnemende restaurants. Je kunt het aanbod specificeren door te filteren op provincie. Alle horecaondernemers kunnen zich aanmelden voor Red de Restaurants cadeaubon.

Red de restaurants cadeaubon

Welke bonnen zijn te koop en hoe werkt het?

Er zijn twee soorten bonnen:
  • Je kunt een bon afnemen bij een specifiek restaurant naar keuze. Het geld wordt dan meteen overgemaakt naar het restaurant waar jij de bon voor koopt. Zodra de maatregelen worden opgeheven en we weer mogen lunchen/dineren kun je een tafeltje boeken bij dat restaurant.

  • Mocht je nu geen keuze tussen restaurant kunnen maken, maar wel je steun willen betuigen, dan kun je een algemene bon kopen. Deze kun je zodra de maatregelen worden opgeheven gebruiken bij een restaurant naar keuze. Het geld wordt na de reservering overgemaakt naar het desbetreffende restaurant.

Hoe ontvang ik de cadeaubon na mijn aankoop?

Na aanschaf ontvang je een bevestigingsmail met een unieke code. De code staat garant voor het aankoopbedrag van de cadeaubon en kan op een later moment, wanneer de horeca weer open mogen, verzilverd worden.

Ik heb een cadeaubon gekocht, maar deze niet ontvangen, hoe kan dat?

De kans is groot dat deze in de reclame of spamfilter terecht is gekomen.
Is dit niet het geval? Neem dan contact met ons op en we helpen je graag verder.

Wat is de geldigheid van mijn cadeaubon?

De bon heeft een geldigheid van twee jaar vanaf de dag van aankoop. Daarna komt de code te vervallen en kan deze niet meer gebruikt worden.

In welke waarden is de cadeaubon te verkrijgen?

Vanaf € 10,- is de bon te verkrijgen. De hoogte van het bedrag kun je zelf bepalen, zolang het een rond/heel bedrag is (geen € 17,50 bijvoorbeeld, wel € 17,00 of € 18,00).

Kan ik meerdere cadeaubonnen bestellen?

Op dit moment kun je per bestelling een bon kopen. Uiteraard kun je zoveel bestellingen doen als je wil :) .

Moet ik de cadeaubon in 1x besteden?

Ja, de cadeaubon dient in één keer volledig gebruikt te worden, er vindt geen restitutie plaats.

Kan ik mijn cadeaubon-bestelling annuleren?

Gekochte tegoedbonnen kunnen niet geannuleerd worden.

Reserveren

Vanaf wanneer kan ik reserveren?

Dit is afhankelijk van wanneer de maatregelen worden opgeheven en de horeca haar deuren weer mogen openen.

Hoe kan ik reserveren?

Wanneer de maatregelen worden opgeheven kun je via www.redderestaurants.nl een reservering maken. Afhankelijk van de cadeaubon, kies je het restaurant uit waarvoor je de bon hebt gekocht of een restaurant naar keuze. In de reserveringstool is te zien wanneer het restaurant beschikbaarheid heeft. Kies een beschikbare dag naar keuze en vul de code in die je eerder per e-mail hebt ontvangen.

Moet ik de cadeaubon meenemen naar het restaurant?

Nee, zodra je de reservering maakt weet het restaurant dat er sprake is van een ‘Red de Restaurants cadeaubon’ reservering en zullen zij de waarde van de bon in mindering brengen op de rekening.

Hoe kan ik annuleren?

De reservering kan geannuleerd worden via de annulerings link in de bevestigingsmail.

Ik heb geannuleerd, kan ik de cadeaubon nogmaals gebruiken?

Ja, wanneer de reservering is geannuleerd, wordt de code van de bon weer actief zodat deze voor een nieuwe reservering gebruikt kan worden.

Betalen

Op welke manier kan ik de cadeaubon betalen?

Alle betalingen gaan simpel en veilig via IDeal.

VOOR RESTAURANTS

Hoe kan ik als restaurant deelnemen?

Het Red de Restaurants platform is voor alle restaurants. Ga voor deelname naar www.redderestaurants.nl/restaurants en vul het contactformulier in. Het HEERLIJK team zal de ingevulde gegevens eerst verifiëren en vervolgens per e-mail de algemene voorwaarden toesturen. Na akkoord wordt de aanmelding verwerkt en weergegeven op het platform.

Hoe veel restaurants doen mee aan de Red de Restaurants actie?

Op de homepage tref je alle deelnemende restaurants. Tot nu toe biedt het platform voor ruim 200 restaurants cadeaubonnen aan. We ontvangen nog dagelijks veel nieuwe aanmeldingen. Dit aantal zal dus nog verder oplopen.

Waar kan ik het aantal aangekochte cadeaubonnen voor mijn zaak inzien?

Bij aankoop van elke cadeaubon ontvangt zowel de consument als het desbetreffende restaurant een bevestigingsmail.

Wordt de verkoop van cadeaubonnen gezien als directe omzet?

Nee. De cadeaubonnen van Red de Restaurants zijn multi purpose vouchers. Dat wil zeggen dat bij het moment van aankoop van de voucher het niet duidelijk is welk btw-tarief van toepassing is. (Dat kan namelijk nogal verschillen van groente tot een glas wijn.) Bij dit soort vouchers wordt de BTW pas aangerekend op het moment dat de voucher door de begunstigde wordt ingewisseld. Dat betekent dus dat deze cadeaubonnen op het moment van aankoop niet meetellen in de omzet.

Kan ik me ook inschrijven als restaurant?

Ja, uitschrijven kan op elk gewenst moment. Neem hiervoor contact op met het HEERLIJK team via info@heerlijk.nl.

OVERIGE VRAGEN

Ik wil mij graag aanmelden als partner, kan dat?

Wij kijken graag naar de mogelijkheden voor een samenwerking! Geïnteresseerde partners kunnen zich aanmelden via info@heerlijk.nl.

Staat jouw vraag hier niet tussen? Stuur dan een e-mail naar info@heerlijk.nl of bel naar 010-2110090 (bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 09:00 - 17:30u).